KALDEWEI, Ahlen, říjen 2019. – Na dovolené či na služební cestě: Čistá a hygienická koupelna je to, na co hosté kladou v hotelových pokojích skutečný důraz. To ukázala aktuální reprezentativní studie institutu Forsa provedená z pověření firmy KALDEWEI. Na otázku, který aspekt z hotelového vybavení je nejdůležitější, uvedly téměř dvě třetiny dotazovaných (62 procent) shodně – je to čistá koupelna. Dále s velkou ztrátou následovala velká, pohodlná postel (26 procent) a poté ostatní vybavení. Samozřejmě existuje v hotelích mnoho rušivých faktorů, které dokáží zmařit radost z pobytu. Pátrání po „bolestivých místech“ ukazuje, co hosty dokáže skutečně rozzlobit, jak mohou hoteliéři snížit riziko nelichotivých hodnocení od hostů na internetu, čeho je třeba se vyvarovat a jaké investice se v této branži hoteliérům opravdu vyplatí.
Nejlepší vizitka: Koupelna je číslo 1 v hotelovém pokoji
Jestliže je hotelový host spokojený, existuje velká šance, že se do hotelu znovu vrátí a ubytování navíc na internetu doporučí ostatním. To má pozitivní účinek na image hotelu, což následně vede ke zvýšení vytíženosti. Fakt, že pro spokojenost hostů je nejdůležitějším kritériem prostor, ve kterém stráví odhadem v průměru 6 až 30 minut za den, se zdá být těžko pochopitelný. Výsledky studie KALDEWEI o hotelích však hovoří jasně: Koupelna, jako místo, kde se lidé osvěžují, zkrášlují a zakončují svůj den, je podstatou úspěchu každého hotelu. Proto 95 procent dotázaných říká, že by si hotel s nehygienickou koupelnou znovu neobjednali. 21 procent dále uvádí, že z důvodu nedostatků v koupelně již alespoň jednou hůř ohodnotilo hotel na internetu. A dokonce více než jedna třetina (36 procent) dotázaných se na základě negativního hodnocení koupelny na internetu rozhodla pro jiný hotel.
Na prvním místě mezi „bolavými místy“:Nedostatečná hygiena v koupelně
Vlasy v odpadu, plíseň ve spárách nebo špinavá podlaha v koupelně: Nedostatečně čistou hotelovou koupelnu hodnotila převážná většina dotázaných jako „velmi rušivou“ nebo „poměrně rušivou“ (99 procent). Fleky od plísní na povrchu sprchy, koupací vany nebo umyvadla považovalo 98 procent za odpuzující. Což jsou problémy, ke kterým – jak potvrzují hygienické výzkumy TÜV Rheinland – s řešeními ze smaltované oceli KALDEWEI ani nemusí dojít. Díky svému uzavřenému povrchu s tvrdostí skla jsou totiž smaltovaná umyvadla, vany a sprchy prokazatelně hygieničtější a snadněji se čistí, než akrylátové výrobky a dlážděné sprchy. Díky úpravě povrchu Perl-Effekt, kterou jsou sériově opatřena všechna umyvadla od KALDEWEI, nemají nečistoty a zbytky z mytí žádnou šanci, aby se usazovaly a tak zapříčinily vznik plísně.
Další rušivé faktory: Plíseň ve spárách, poškození promáčením a změny zabarvení
Hotely, které vsadily na dlážděné prostory pro sprchování, by měly být obzvláště na pozoru: Na 3. a 4. místě mezi rušivými faktory v hotelových koupelnách se dle studie umístily fleky od plísně ve spárách a u odtoku ze sprchy a rovněž poškození způsobená promáčením. Dále následoval nedostatečný proud vody a pomalé odtékání špinavé vody do odpadu, které může v mžiku způsobit malou potopu. Rovněž změny zabarvení a poškození koupelnového vybavení dokáží dle slov dotázaných zkazit náladu poměrně velkému množství hostů. Přitom tomu lze poměrně snadno zabránit použitím extra plochých sprchových vaniček ze smaltované oceli, jako jsou ty od předního výrobce KALDEWEI. Ocel symbolizuje robustnost, zatížitelnost a tvarovou stálost. Sklo skvěle vypadá a je příjemné na dotek, je odolné, snadno se udržuje a je hygienické. Jednoduše dokonalý materiál pro vysoké nároky hotelnictví.
Nedostatky v koupelně: Zkušenosti s nimi mělo již mnoho hostů
Přestože je koupelna tak důležitá pro úspěch hotelu, měl již každý druhý dotázaný host nepříjemné zkušenosti s nedostatky: 51 procent se při svém pobytu v hotelu setkalo s fleky od plísní ve spárách a 49 procent s nedostatečně čistou koupelnou. Na poškození koupelny způsobené promáčením se musela dívat přibližně jedna třetina (31 procent) hostů. To je o důvod víc pro hoteliéry, proč se u nových projektů a modernizací více soustředit na výběr kvalitních řešení pro hotelové koupelny.
Investice se vyplatí: Hosté jsou připraveni zaplatit více za hygienickou a dobře zařízenou koupelnu
Správně zvolená řešení pro koupelny jsou investicí, která se z dlouhodobého hlediska vyplatí, protože vybavení koupelny je vedle hygieny (95 procent) dle mínění více než poloviny dotázaných (56 procent) rozhodujícím kritériem při objednávání ubytování. 62 procent, tedy výrazná většina účastníků studie, by dokonce zaplatilo více peněz za hotel, pokud by jeho koupelny byly moderně a kvalitně vybaveny. Více než každý druhý (53 procent) je ochoten sáhnout hlouběji do peněženky, pokud budou v koupelnách instalovány výrobky s obzvláště hygienickými povrchy. Také téma udržitelnosti se již dostalo do povědomí hotelových hostů: Polovina dotázaných by dala přednost ubytování, které by dalo zbohem vybavení z plastů a namísto toho použilo přírodní, recyklovatelné materiály. Dle jmenované studie by 62 procent dokonce vydalo za takovýto pokoj více peněz.
„Jako partneři mezinárodního hotelnictví radíme investorům, architektům a hoteliérům po celém světě. Výsledky studie ukazují, že vytížení a s tím spojený úspěch hotelu lze optimalizovat smysluplnými investicemi. Naše řešení pro koupelny s dlouhou životností ze smaltované oceli KALDEWEI podložená 30letou zárukou vycházejí vstříc přáním hostů a díky tomu jsou výhodnou investicí do budoucnosti,“ říká Roberto Martinez, obchodní ředitel KALDEWEI.
Zdroj: Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG. Žádáme o zaslání kopie výtisku.
Aktuální reprezentativní průzkum institutu Forsa provedený z pověření KALDEWEI ukazuje preference hostů, pokud jde o vybavení hotelových pokojů. První místo zjištěného seznamu přání hostů obsadila s 62 procenty čistá a hygienická hotelová koupelna. S velkou ztrátou dále následovaly: velká a pohodlná postel (26 procent), kvalitní vybavení (6 procent), velkorysé možnosti k sezení a odkládání věcí (2 procenta) a pestrá nabídka zábavy (1 procento).
1_KALDEWEI_studie_vybavení hotelu
Dle studie zadané KALDEWEI je pro hotelové koupelny absolutní nutností dokonalá čistota. Téměř všichni dotazovaní (95 procent) uvádějí, že by si hotel s nehygienickou koupelnou neobjednali znovu. Pro těsnou většinu (56 procent) je vybavení koupelny důležitým kritériem při rozhodování o volbě hotelu. A každý druhý účastník ankety by upřednostnil ubytování, které, pokud jde o vybavení koupelen, dává přednost přírodním, recyklovatelným materiálům před plasty.
2_KALDEWEI_studie_vybavení hotelu
Téměř pro všechny dotázané (99 procent) je nedostatečně čistá koupelna rušivým faktorem číslo jedna. Stejně tak téměř všichni dotázaní hodnotili jako „velmi rušivou“ nebo „poměrně rušivou“ přítomnost fleků od plísně na povrchu sprchy, koupací vany nebo umyvadla (98 procent), ve spárách a u odtoku ze sprchy (97 procent). Těsně za výše uvedeným aspektem skončilo poškození koupelny způsobené promáčením (85 procent).
3_KALDEWEI_studie_bolestivá místa_v_hotelové koupelně
62 procent účastníků studie by zaplatilo více peněz za hotel, pokud by jeho koupelny byly moderně a kvalitně vybaveny. Více než každý druhý (53 procent) je ochoten sáhnout hlouběji do peněženky, pokud budou v koupelnách instalovány výrobky s obzvláště hygienickými povrchy. Dle studie je navíc 62 procent dotázaných ochotno zaplatit více peněz za hotelový pokoj, který dá zbohem vybavení z plastů a použije namísto toho přírodní, recyklovatelné materiály.
4_KALDEWEI_studie_hotelové investice
Bezespárové, smaltované extra ploché sprchové vaničky jako KALDEWEI Nexsys nebo Conoflat nabízejí maximální ochranu před plísněmi a poškozením v důsledku promáčení. Ve sprše, kde nejsou spáry, nemohou vznikat žádné škody způsobené promáčením, ani nemůže růst plíseň na usazených zbytcích z mytí.
Source: © KALDEWEI | 5_KALDEWEI_Nexsys
Každý druhý účastník ankety pořízené KALDEWEI by upřednostnil ubytování, které, pokud jde o vybavení koupelen, dává přednost přírodním, recyklovatelným materiálům před plasty. Stále více hotelů proto sází na koupelnová řešení z hodnotné smaltované oceli KALDEWEI, výtečného spojení skla a oceli, které je 100procentně přírodní a recyklovatelné.
Source: The Westin Hamburg | 6_KALDEWEI_Puro_The_Westin_Hamburg
Téměř každý druhý účastník ankety (48 procent) si již někdy na recepci stěžoval na nedostatky v koupelně a více než třetina (36 procent) se na základě špatného hodnocení koupelny rozhodla pro jiný hotel. Přitom je tu jednoduchá možnost, jak z koupelny vyhnat špínu, vodní kámen a plísně. High-tech materiály jako smaltovaná ocel KALDEWEI jsou prokazatelně hygieničtější a lze je snadněji čistit než akrylátové výrobky a dlážděné sprchy. Díky Perl-Effektu, kterým jsou umyvadla od KALDEWEI sériově opatřena, navíc voda klouže po povrchu a unáší s sebou nečistoty i vodní kámen.
Source: © KALDEWEI | 7_KALDEWEI_Puro