(CZ)
Tisk
Aktuálně
Detail
Budoucnost vychází z minulosti: čtyři generace KALDEWEI

Budoucnost vychází z minulosti: čtyři generace KALDEWEI

V říjnu 1918 ohlásil klempířský mistr Franz KALDEWEI u tehdejšího živnostenského úřadu ve vestfálském Ahlenu provoz malé továrny na plechové zboží. Pravděpodobně nevěděl, že tím položil základní kámen podniku, který se v průběhu čtyř generací stane celosvětově nejúspěšnějším výrobcem koupacích van, extra plochých sprchových vaniček a umyvadel ze smaltované oceli. Až do dneška je výroba soustředěna v sídle firmy v Ahlenu – zde se také nacházejí výrobní zařízení, která patří celosvětově k nejmodernějším. V souladu s mottem „Budoucnost musí mít minulost“ se každá z generací učila ze zkušeností svých předchůdců a současně vlastními cíli a vizemi úspěšně razila a poháněla vývoj vpřed.

Franz KALDEWEI – léta zakládání a důležitých rozhodnutí

Franz KALDEWEI se v roce 1918 pustil do samostatného podnikání a spolu se dvěma zaměstnanci začal vyrábět ocelové polotovary pro ahlenský smaltařský průmysl. Poptávka po smaltovaném domácím a kuchyňském zboží byla v době po první světové válce obrovská. Zakladatel firmy proto záhy rozšířil výrobní sortiment o bandasky na mléko a zařízení pro mlékárny. Jeho syn Heinrich se k otcovu podnikání přidal v roce 1928 a vedl výrobu plechového zboží. První úspěchy brzy umožnily investice do vlastní smaltovny a vlastní tavírny smaltu. Díky tomu byl KALDEWEI schopný si v rámci celého výrobního řetězce zajišťovat veškerou výrobu vlastními silami. Nezávislost na dodavatelích a cizím kapitálu je mimochodem i dnes pevně zakotvena v podnikové kultuře.

V roce 1934 se zrodila první smaltovaná koupací vana KALDEWEI. Pod novou obchodní značkou „Anker“ začal podnik vyrábět vany ze smaltované oceli, které byly zpočátku ještě svařeny z několika dílů. Tato událost v podnikové historii doslova přehodila výhybku budoucího vývoje firmy KALDEWEI. O racionální a efektivní výrobě zde však ještě nemohla být řeč. Avšak díky průkopnickému duchu, technickým znalostem a jemnocitu pro tváření oceli se Franzi KALDEWEI a jeho synovi Heinrichovi podařilo v roce 1937 zahájit sériovou výrobu koupacích van na novém kolovém tažném lisu. Tím se denní výrobní kapacita během pár let zvýšila z původních 20 koupacích van na 250.

Heinrich KALDEWEI – technologický skok a investice

Po smrti otce Franze v roce 1952 přešlo samostatné vedení podniku do rukou syna Heinricha. Ten dobře odhadl, že se smaltovaná ocel stane v německých koupelnách materiálem budoucnosti a počínaje rokem 1956 rozšířil výrobní program o sprchové vaničky. Současně učinil odvážný krok, když zrušil výrobu bandasek a smaltovaného domácího zboží, která stála u zrodu podniku, a investoval do výroby koupacích van a sprchových vaniček ze smaltované oceli. Pořízení a spuštění dvou hydraulických lisů na koupací vany v roce 1957 představovalo ve své branži ohromný technologický skok. Pomocí technologie, která doposud fungovala pouze v USA, dokázal nyní ahlenský závod vyrobit koupací vany z jednoho kusu ocelového plechu. Výrazné zvýšení produktivity a neustále rostoucí poptávka po koupacích vanách a sprchových vaničkách, kterou vyvolal rozmach bytové výstavby v Německu, umožnily v následujících letech velice úspěšný vývoj podniku.

Franz-Dieter KALDEWEI – smaltovaná ocel z přesvědčení

V roce 1973 se musela rodina vypořádat s bolestnou ztrátou: Heinrich KALDEWEI nečekaně zemřel, a tak kormidlo rodinné lodi do svých rukou převzal 33letý syn Franz-Dieter. Velké výzvy vyvolané nepříznivou hospodářskou situací však na sebe nenechaly dlouho čekat: Ropná krize zastavila konjunkturu, bytová výstavba začala stagnovat. K tomu všemu začal rychle získávat na oblibě nový materiál: akrylát, který se nevyznačoval pouze téměř neomezenou tvarovou flexibilitou, ale nabízel také široké spektrum barevného zpracování. Tím se dokonale strefoval do vkusu zákazníků doby hippies a květinového hnutí.

Nehledě na krátkodobé trendy byl Franz-Dieter KALDEWEI stále přesvědčen o kvalitách materiálu smaltovaná ocel a zůstal mu věrný, což firmě KALDEWEI v budoucnu přineslo další úspěchy. Odvážně investoval do nových výrobních zařízení a současně zahájil spolupráci s renomovanými návrhářskými studii jako Phoenix Design nebo Sottsass Associati. Franz-Dieter KALDEWEI tak během několika let rozšířil portfolio o mnoho nových modelů a barev a v žádném ohledu nezůstal pozadu za designovou rozmanitostí ostatních výrobců a materiálů. Až do svého odchodu z vedení firmy KALDEWEI podnik neustále zvětšoval a modernizoval. Pořídil například největší smaltovací pece na světě, nejrychlejší lisovací linky na koupací vany a postavil nové logistické centrum i školicí a kompetenční středisko v místě tehdejší vily zakladatele rodinného podniku.

Franz KALDEWEI – komplexní řešení koupelen ze smaltované oceli

V roce 2008 předal Franz-Dieter KALDEWEI jeden z nejmodernějších a nejprogresivnějších podniků na světe svému synovi Franzovi. Franz KALDEWEI, v této době 28letý, dál pokračoval v úspěšném kurzu svých předchůdců a ještě v témže roce zahájil výrobu na zcela nové lisovací lince pro výrobu extra plochých sprchových vaniček. Současně nastartoval velkou reklamní kampaň s myšlenkou uvést KALDEWEI celosvětově ještě více do povědomí jako luxusní značku. V roce 2015 se díky Franzi KALDEWEIovi do podnikové historie přidal další rozhodující milník: Stávající produktové portfolio rozšířila umyvadla ze smaltované oceli. Koupelny bylo od tohoto okamžiku možno harmonicky vybavit počínaje extra plochou sprchovou vaničkou, přes koupací vanu až po umyvadlo v jednotném materiálu i designovém provedení, vše s rukopisem KALDEWEI. Zavedení nového sortimentu výrobků provázela velká komunikační ofenziva a kampaň napříč veřejnými médii, a to včetně televizních spotů a kampaně na internetu. V roce 2016 obdržel KALDEWEI za originální prezentaci značky ocenění „Corporate Brand of the Year“. Během dvou let od zavedení na trh se výrobní program umyvadel rozšířil o 80 dalších nových modelů a variant. Aktuálně si mohou zákazníci vybírat ze sortimentu čítajícího více než 600 modelů extra plochých sprchových vaniček, koupacích van a umyvadel. Se svými více než 150 renomovanými cenami dnes patří firma KALDEWEI k nejoceňovanějším výrobcům koupelnového vybavení na světě.

Mezinárodní aktivity: se značkou „Made in Germany“ do celého světa

KALDEWEI je dnes celosvětovým partnerem, pokud jde o řešení koupelen nejvyšší kvality ze znamenitého materiálu smaltovaná ocel. Podnik je prostřednictvím dceřiných společností a obchodních partnerů zastoupen ve více než 80 zemích světa. Po řešeních od KALDEWEI sahají soukromí investoři stejně jako tvůrci mezinárodních projektů. Koupací vany KALDEWEI tak můžete najít v hotelu Grand Hyatt v Dubaji stejně dobře jako v hotelovém objektu Mandarin Oriental v Tokiu. Nejenom z tohoto důvodu hledí Franz KALDEWEI do budoucna s optimismem: „Jsme lépe než kdy jindy připraveni, abychom k 100letému úspěchu KALDEWEI přidali další úspěšné roky.“ Rodinný podnik proto neinvestuje pouze v místě svého sídla, ale také do otevírání nových tržních možností, rozvoje stávajících trhů a do stále se rozšiřující digitalizace. „Nebudeme spát na vavřínech. S entuziazmem, novými nápady a vývojem nových trendů budeme i nadále razit směr naší branže, abychom stále zůstali vyhledávanými partnery.

 

Zdroj: Franz KALDEWEI GmbH & Co. KG. Žádáme o zaslání kopie výtisku.

Text
docx  |  4 MB
Všechny obrázky
zip  |  34 MB
> DIN A4
17 MB

„Budoucnost vychází z minulost“ – V souladu s tímto mottem se každá z generací KALDEWEI učila ze zkušeností svých předchůdců a současně vlastními cíli a vizemi úspěšně razila a poháněla vývoj vpřed.

Source: © KALDEWEI  |  2_1_KALDEWEI_Four_Generrations.jpg

< DIN A4
435 KB

V říjnu 1918 ohlásil Franz KALDEWEI u tehdejšího živnostenského úřadu v Ahlenu provoz malé továrny na plech. Pravděpodobně nevěděl, že tím položil základní kámen podniku, který se v průběhu čtyř generací stane světově nejúspěšnějším výrobcem koupacích van, extra plochých sprchových vaniček a umyvadel ze smaltované oceli.

Source: © KALDEWEI  |  2_2_Franz_KALDEWEI_Founder.jpg

< DIN A4
370 KB

Franz KALDEWEI spolu se dvěma zaměstnanci začal vyrábět ocelové polotovary pro ahlenský smaltařský průmysl. Poptávka po smaltovaném domácím a kuchyňském zboží byla v době po první světové válce obrovská. Zakladatel firmy svůj sortiment záhy rozšířil o bandasky na mléko a zařízení pro mlékárny. V místě, kde stál kdysi dům zakladatele rodinného podniku, stojí dnes KALDEWEI Iconic World – svět zážitkového poznávání značky KALDEWEI určeného skupinám návštěvníkům z celého světa.

Source: © KALDEWEI  |  2_3_KALDEWEI_The_Founders_House.jpg

< DIN A4
855 KB

Heinrich KALDEWEI dobře odhadl, že se smaltovaná ocel stane v německých koupelnách materiálem budoucnosti. Současně učinil odvážný krok, když zrušil výrobu bandasek a smaltovaného domácího zboží a investoval do výroby koupacích van a sprchových vaniček ze smaltované oceli.

Source: © KALDEWEI  |  2_4_Heinrich_KALDEWEI.jpg

< DIN A4
7 MB

Pořízení a spuštění dvou hydraulických lisů na koupací vany v roce 1957 představovalo ve své branži ohromný technologický skok. Pomocí technologie, která byla doposud použita pouze v USA, dokázal nyní ahlenský závod vyrobit koupací vany z jednoho kusu ocelového plechu.

Source: © KALDEWEI  |  2_5_KALDEWEI_Bathtub_Press_Line.jpg

< DIN A4
3 MB

Nehledě na krátkodobé trendy byl Franz-Dieter KALDEWEI stále přesvědčen o kvalitách materiálu smaltovaná ocel a zůstal mu věrný, což firmě KALDEWEI v budoucnu přineslo další úspěchy. Zahájil spolupráci s renomovanými designéry a během pár let rozšířil portfolio o mnoho nových modelů a barev a v žádném ohledu nezůstal pozadu za designovou rozmanitostí ostatních výrobců a materiálů.

Source: © KALDEWEI  |  2_6_Franz-Dieter_KALDEWEI.jpg

< DIN A4
443 KB

U příležitosti veletrhu ISH 1995 začal Franz-Dieter KALDEWEI spolupracovat s designérem Ettore Sottsass, který pro KALDEWEI navrhl zcela novou prémiovou řadu výrobků. Řešení pro koupelny z řady Cono dodnes patří k nejúspěšnějším modelovým řadám portfolia KALDEWEI.

Source: © KALDEWEI  |  2_7_KALDEWEI_Ettore_Sottsass.jpg

< DIN A4
905 KB
< DIN A4
1 MB

V současně době se dlouhodobá spolupráce s renomovanými designéry jako Studio Aisslinger nebo Arik Levy stala neoddělitelnou součástí DNA podniku KALDEWEI.

Source: © Arik Levy Studio / KALDEWEI  |  2_8_2_KALDEWEI_Arik_Levy.jpg


4 MB

V roce 2015 rozšířil Franz KALDEWEI produktové portfolio: s novými umyvadly ze smaltované oceli KALDEWEI lze nyní koupelny harmonicky vybavit počínaje extra plochou sprchovou vaničkou, přes koupací vanu až po umyvadlo v jednotném materiálu i designovém provedení, vše s rukopisem KALDEWEI.

Source: © KALDEWEI  |  2_10_KALDEWEI_Perfect_Match.jpg